wtorek, 28 sierpnia 2012

Jak wyprostować włosy bez prostownicy, czyli... SZAŁwia

A dzisiaj Wam napiszę o dziwnym sposobie na prostowanie włosów bez użycia gorącej prostownicy, czyli naturalne prostowanie. Brzmi niemożliwie, no brzmi...
Nie byłabym sobą gdyby po przeczytaniu artykułu na ten temat nie wyprobowałabym go na sobie, a potem nie opisała tu co i jak i czy warto było.
Podobno tym sposobem można rozprostowac kręcone włosy, napaliłam się więc ekspresowo, bo skoro coś ma rozprostować kręciołki, czemu nie miałby rozprostować moich pofalowanych i spuszonych końcówek (wina długości do ramion, normalnie się nie falują)

A więc na czym ten sposób polega?
Podeprę się artykułem, który wywołał u mnie chęć eksperymentowania.

"Szałwia przede wszystkim działa na włosy stymulująco, odżywia oraz wzmacnia je. Działa odświeżająco na skórę głowy, zapobiega podrażnieniom. Dzięki niej włosy stają się zdrowsze i piękniejsze. Ponadto szałwia ma właściwości odkażające skórę głowy. Dodatkowo przeciwdziała nadmiernemu przetłuszczaniu i rozszerzaniu się porów. Hamuje proces wypadania włosów oraz ma właściwości lecznicze przeciwłupieżowe.

Ponadto szałwia wygładza również kręcone włosy, wystarczy tylko przygotować odpowiedni wywar:
Dwie saszetki herbatki z szałwii zalewamy szklanką gorącej wody i pozostawiamy na 10 minut. Następnie odcedzamy i czekamy aż ostygnie. Jeżeli chcemy lekko wygładzić kręcone włosy, nanieś wywar z szałwii na włosy nie spłukuj. Rozczesz grzebieniem i wysusz włosy nadając im gładka formę.

Szałwią można również lekko przyciemnić oraz pogłębić ciemny kolor włosów:
Zaparzyć napar z dwóch torebek szałwii na 200 ml wody. Odstawić na dwie godziny. Po tym czasie wmasować wywar we włosy i pozostawić przez 20-30 minut, a następnie spłukać. Barwniki zawarte w szałwii naturalnie przyciemniają brązowe włosy i nadają im połysk."
www.handsomeman.pl
źródło: bialczynski.wordpress.pl

Tak, tak chodzi o najwyklejszą szałwię, a w zasadzie szklankę wywaru z szałwi. A więc w trybie natychmiastowym dorzuciłam ją do zamówienia na doz (akurat brakowało mi 2 zł do złożenia).
Jak tylko wpadła w moje ręce przystąpiłam do testów.

Nałożyłam na włosy olejek BD niebieski, pod to mgiełka aloesowa z odrobiną keratyny. Po 3 godzinach zmyłam szamponem Isana do włosów farbowanych, Po myciu odżywka Isana z babassu. Do ostatniego płukania odzywki użyłam wywaru z szałwii. Przygotowałam go z kopiastej łyżki ziół  zalanej szklanką wody. Włosy polewałam kilkakrotnie. Ponieważ wywar ma dobry wpłym również na skalp starałam się, aby dotarł wszędzie. Potem wtarłam Joanne Rzepe i zabezpieczyłam końcówki. Rozczesałam (nigdy nie robię tego na mokro, ale w ramach testu) i wysuszyłam.

Efekt?
Zaskoczył mnie! Włosy może nie wyglądają jak te prostowane prostownicą, ale zdecydowanie nie są pofalowane, bardziej wygładzone i nie mają konstrukcji siana, jak ostatnio to się u mnie zdarza, a wszystko przez to, że ciągle opierają się o ramiona. Jeszcze pare cm i problem sam zniknie. Póki co wydaje mi się, że znalazłam dobry sposób na wyeliminowanie tego problemu.
włosy się wydają nieco dłuższe niż w rzeczywistości ze względu na przechyloną głowe, na kolor nie zwracajcie uwagi, dalej nie wiem czemu na zdjęciach wychodzi bardziej rudy niż w rzeczywistości po tm fatalnym farbowaniu
Dawno już nie miałam tak prostych końców i tak wygładzonych. Oczywiście jakość zdjęcia tego nie jest w stanie oddać.

Zastanawiam się jak często można sobie fundować takie prostowanie. W końcu szałwia to zioło, a zioła w nadmiarze wysuszają włosy.
I ciekawa jestem jak spisałoby się na kręconych włosach, jeżeli ktoraś z Was wypróbuje dajcie znać!

Słyszałyście kiedyś o takimsposobie prostowania włosów? Skusicie się? A może znacie lepsze naturalne sposoby na prostowanie?

Ruda Szopa

55 komentarzy:

  1. Kiedyś gdzieś to słyszałam, nawet zanotowałam, ale nigdy nie próbowałam. Teraz po Twoim poście napewno zrobię taką płukankę! Fajnie gdyby choć delikatnie wyglądziły strukturę włosów :-) przekonałaś mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że na delikatny efekt możesz spokojnie liczyć, ja ze swojego jestem zadowolona, troche nie dowierzam w wyprostowanie kręciołków, ale może faktycznie ma aż takie właściwości, w każdym bądź razie czekam na efekty u Ciebie :)

      Usuń
    2. Ale od tej szałwi nie zmiania się kolor włosów ??

      Usuń
  2. nie słyszałam jeszcze o tym :) właśnie robię ziołowe zamówienie i chyba dorzucę szałwię ;) mam proste włosy, ale końcówki się trochę wywijają. może pomoże ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje, że pomoże, trzymam kciuki ;)
      ja ostatnio uzależniam się od ziół :D tych włosowych ofkorssss :)

      Usuń
  3. Bardzo interesujące:) muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam na relacje z próby i oczywiście pozytywnych efektów :)

      Usuń
    2. To nie działa. jeszcze bardziej się kręcą. Lepiej prostuje SUSZARKA MOJEJ CIOCI!! nie polecam..

      Usuń
    3. Nie polecam tego , ponieważ włosy są takie jak wcześniej ... A ten na obrazku co dała " Ruda Szopa " to są włosy wyprostowane prostownicą , ponieważ moja koleżanka jak wyprostuje to też ma takie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Bez sensu, niby mialaby reklamowac w taki sposob szalwie? ;p
      mysle ze sprobuje ten sposob, tez koncowki mi sie troche faluja.

      Usuń
  4. WOW....Świetny wpis....Mam proste włosy, ale wywijają mi się końcówki więc chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więc powinno pomóc,u mnie właśnie zaradziło lekkim falom jakie pojawiają się poniżej ucha

      Usuń
  5. ooo Szopka pokazała włosy:D Jakie piękne!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje ;*
      chociaż ja tam nic pięknego nie widze :P

      Usuń
  6. rany boskieeeeeeee! lece jutro po szałwie i od razu robię to! jeśli się uda-będę Cię uwielbiać do końca życia!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to trzymam kciuki!! Jesteś mocno kręcona?

      Usuń
    2. mocno nie, włosy mi falują, jeśli je nie rozczeszę po umyciu. Gdy je rozczeszę - są powyginane :)

      Usuń
  7. Juro muszę sobie kupic szałwię i koniecznie wypróbowac ten "zabieg" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ile cm dlugosci maja twoje wloski? ja sie skusze na ten eksperyment, z tym, ze moj kolor to blond i boje sie zeby od szalwii sie nie przyciemnił...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś koło 36 cm, tu wyglądają na dość długie ze wzgl na przechyloną głowe
      z tego co pisze w artykule, to wywar na przyciemnienie włosów trzeba zaparzać dłużej, a potem wetrzeć we włosy, na wyprost zaparzamy krócej i tylko płuczemy włosy, ale jak to się ma w rzeczywistości do przyciemnienia, nie mogę zagwarantować

      Usuń
  9. Ojej, ile z Was sie zdecydowało na szałwie :)
    Mam nadzieje, że u Was też się sprawdzi, bo jak nie to dostane po tyłku :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Super - a są jakieś zioła, żeby bardziej skręcić włos?

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tym sposobie, brzmi ciekawie. Zdecydowanie lepszy niż męczenie włosów prostownicą;-) Ciekawe czy u mnie się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam o tym przy okazji pisania notki o ziołach,myślę że spróbowałabym,gdybym miała trochę szałwii w zanadrzu.W mojej miejscowości zlokalizowałam uwaga,uwaga...aż 2(sic!) krzewy szałwii i to takie,których lepiej nie ruszać,bo jedno w parku,a drugie pod czyimś płotem :/ Pozostaje mi kupić suszoną :D

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie niedługo miałam przygotowywać mgiełkę na wywarze z szałwi... :) ale Ci włosy urosły!

    OdpowiedzUsuń
  14. mój sposób na proste włosy to jedwab hydrolizowany- dodaję do masek :) ale mam prawie proste włosy (po jedwabiu- super proste i gładkie<3) , więc nie sądzę, żeby na każdego działało.

    OdpowiedzUsuń
  15. a ja już się zastanawiałam, jak naturalnie wyprostować moje kłaczki, bo już nie chcę ich palić prostownicą ;) na pewno spróbuję. I z tego, co pamiętam, mam nawet szałwiową herbatę w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szałwia dobrze wygladza moje wlosy , ale i tak sa kręcone :D

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo... Nigdy nie słyszałam o tej metodzie:) Koniecznie muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znałam szałwii od tej strony. Bardzo mi się podoba ten patent, mam nadzieję, że zadziała też u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładnie wygładziła Ci włosy :) Emulsja Glorii ma szałwię w składzie i zawsze jestem po niej prosta :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie słyszałam o tym nigdy, ale na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeszcze raz ja :D Zostałaś otagowana :) http://pieknowedlugdemene.blogspot.com/2012/08/pierwszy-tag-7-prawd-o-mnie-fale-na.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nie musze prostować włosów, ponieważ z natury są prostę ;DD
    Ale fajny sposób, przynajmniej się tak nie niszczą ;))
    Pozdrawiam//

    OdpowiedzUsuń
  23. Jesteś genialna, że napisałaś o tym pomyśle!:) Wczoraj wypróbowałam i moje włosy są proste! Do tego baaardzo błyszczą, są sypkie i gładkie, nic a nic się nie puszą:) Dzięki wielkie za tą notkę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny sposób :) Ja to nie mam nawet co próbować :D

    OdpowiedzUsuń
  25. dzisiaj wypróbowałam i niestety u mnie nie prostuje :) moje włosy są proste z natury, ale chciałam, żeby końcówki w końcu przestały się wywijać :)
    mam nadzieję, że chociaż wzmocniła włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Na mnie encanto super działa :)

    OdpowiedzUsuń
  27. gdybyście mogli polecajcie mojego bloga ale najpierw go przeczytajcie Blogerzyma.blog.pl proszę!!! Super rada!;)

    OdpowiedzUsuń
  28. fajny sposób jutro biore sie za moje włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo przydał mi się Twój post i świetny kolor włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo dziękuję za Twój post. mam kręcone włosy. szałwia nie wyprostowała ich za bardzo ale się nie puszą i jestem z tego zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
  31. fajny naturalny sposób :) ja stosuje od 2 tygodni na przemian z herbatą z pokrzywy i są efekty :) włosy są lśniące i mniej wypadają! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja chciałam kiedyś skorzytsać z trwałego prostowania włosów (trwaly, czyli na kilka mc) ale musiałabym obciąć dużo włosów i zrezygnowałam. Na razie katuje je prostownicą ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. A czy po polaniu włosów szałwią wycierałaś je ręcznikiem, czy od razu przystąpiłaś do suszenia? Suszyłaś normalnie, czy może szczotką?

    OdpowiedzUsuń
  34. Ej to trzeba nałozyć wodę z tej herbatki czy te zioła na włosy? Nie ogarniam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. hej mam strasznie pokręcone włosy a tak bardzo chciałabym mieć proste pomóżcie proszę ;*

    OdpowiedzUsuń
  36. Super pomysł na pewno spróbuję, a jak długo miałaś proste włosy ?

    OdpowiedzUsuń
  37. Jak długo włosy są proste ?

    OdpowiedzUsuń
  38. musisz mi pomóc :) farbowalam wlosy na rudo, pozniej znudzil mi sie juz ten kolor i przemalowalam na brąz, jednak jak to ja chcialam po pewnym czasie znomu miec rude, bez rozjasnia pomalowalam na rudo, efekt? chyba nie musze mowic, tragedia...no coż po 10 dniach przemalowalam na ciemna czekolade(wyszły czarne ) musilam to jakos zakryc. od tej pory nie moge sie pozbyc koloru, gdy juz mialam odrosty, kupilam ten sam odcien farby i pomalowalam same odrosty po 2 msc gdy juz mialam znowu duze odrosty postanowilam ze kupie jasniejsza farbe i pomaluje cale i tak zrobilam, odrosty wyszly inne, ale koncowki mi sie przyciemnily, nie nawidze ciemnego koloru, wgl mi nie pasuje ;/ ostatnie malowanie wykonalam tydzien temu, ale nie zniose tego koloru dluzej co myslisz zeby kupic toner rudy i pomalowac tonerem? nie niszczy wlosow, a moze warto sprobowac, chociaz mowia ze bierze on wlosy rozjasniane, to jednak moze warto zaryzykowac co o tym sadzisz? :*

    OdpowiedzUsuń
  39. Hej . Ja mam wlosy pokrecone od czubka glowy po same konce . Mam wlosy za ramiona . Jak mozna wyprostowac wlosy nie uzywajac prostownicy ?? Moja grzeje aż na 220stopni . Nie chce ich juz palic . Zawsze szope mam po umyciu i mecze je juz od 6 lat ta prostownica

    OdpowiedzUsuń

Za każdy dziękuję
Z każdego się cieszę
Nawet jeśli jesteśś anonimem, podpisz się ;)